Welkom gast!
Overweeg alstublieft het registreren van een GRATIS account om volledige toegang te krijgen! Bovendien laat u hiermee uw waardering zien voor ons werk aan dit forum.
Lees HIER de voordelen van het registreren.

Vanaf 20 mei start het Toenooi [De mooiste 'De Kiekeboes' Cover]

Peiling: Ben je voorstander of tegenstander dat alleen leden op het forum kunnen lezen en schrijven?
Deze peiling is gesloten.
Ik ben voorstander (privé voor leden) 56.52% 13 56.52%
ik ben tegenstander (iedereen mag meelezen) 13.04% 3 13.04%
Het blijft mij eigenlijk gelijk 30.43% 7 30.43%
Totaal aantal stemmen: 23 100%
* U hebt op deze optie gestemd. [Resultaten weergeven]

Reactie plaatsen 
ALLEEN GEREGISTREERDE LEDEN KUNNEN NOG OP HET FORUM [Vanaf 17/02/2011]
Auteur Bericht
Alex Offline
Administrator

Reputatie: 11
Bericht: #1
ALLEEN GEREGISTREERDE LEDEN KUNNEN NOG OP HET FORUM [Vanaf 17/02/2011]
Ik heb elders op het forum al laten vallen dat ik al geruime tijd met het idee loop om het "De Kiekeboes Forum" alleen toegankelijk te maken voor geregistreerde leden.

Om een voorbeeld te geven zie je hier de link naar het Urbanus forum dat ook zo werkt:
http://www.urbanus-online.be/forum/index.php

[dit is trouwens het forum van Rapattack waar we de goede werking van het huidige Kiekeboes forum aan te danken hebben]

geef jou mening op de peiling hier boven
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-02-2011 om 23:05 door Alex.)
16-02-2011 21:42
Alle berichten van deze gebruiker zoeken Reageren op dit bericht
Kiekeboecollector Offline
Administrator

Reputatie: 3
Bericht: #2
RE: De Kiekeboes Forum alleen voor leden
Het is reeds al duidelijk hé....meer valt hierover niet te zeggen.
16-02-2011 23:15
Sapperdeboere Offline
Tomboy

Reputatie: 2
Bericht: #3
Welke zijn de voordelen van een forum alleen voor leden?

17-02-2011 19:36
esteban Offline
Super Moderator

Reputatie: 10
Bericht: #4
Dat valt te bekijken ...

Wanneer het forum onder het volgende "regime" zou vallen : Alleen leden kunnen lezen én een reply posten. Dan werkt dit naar mijn mening niet uitnodigend, een nadeel. Voordeel, mensen die enkel wat ophef komen maken nav. gelijk wat, zullen minder snel registreren en posten.

Wanneer niet-leden ook kunnen lezen, maar niet kunnen posten, is dit wél een aanzet tot registratie. En het gaat in 80% van de gevallen om iemand die écht interesse heeft.

Maar dat is hoe ik het zie, geen vaststaand feit. Smile
17-02-2011 20:22
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken Reageren op dit bericht
bougie XIII Offline
Balthazar
**

Reputatie: 0
Bericht: #5
Ik ben toch ook van mening dat hier eens grondig moet over nagedacht worden. Wat is de bedoeling van het forum? De Kiekeboes in al zijn aspecten openstellen voor een zo breed mogelijk publiek of enkel een ruimte creëren voor een groepje selecten (lees: geregistreerden). Persoonlijk ben ik voorstander van het systeem door Esteban naar voren geschoven. Niet-leden zouden dan alles kunnen lezen (met uitzondering van secties waar jullie veel werk in steken, ik denk bijvoorbeeld aan de veilingprijzen), maar enkel geregistreerde leden zouden reacties kunnen posten en full access hebben. Op die manier wordt aan de verschillende belangen tegemoet gekomen denk ik.
17-02-2011 21:03
Sapperdeboere Offline
Tomboy

Reputatie: 2
Bericht: #6
Ik ben ook eerder voorstanden van het systeem nu,
gasten kunnen rustig informatie opdoen over de kiekeboes en als ze eventueel echt geïntereseerd zijn zich kunnen registreren.
We hebben nu een 20tal echt meewerkende leden op het forum, het lijkt mij niet echt de bedoeling om het forum op te stellen voor alleen 20tal meewerkende leden die het forum draaiende houden.

Dit is natuurlijk mijn mening, en aan de peiling te zien ben ik in de minderheid..

17-02-2011 21:51
Kiekeboecollector Offline
Administrator

Reputatie: 3
Bericht: #7
(17-02-2011 21:03)bougie XIII schreef:  Ik ben toch ook van mening dat hier eens grondig moet over nagedacht worden. Wat is de bedoeling van het forum? De Kiekeboes in al zijn aspecten openstellen voor een zo breed mogelijk publiek of enkel een ruimte creëren voor een groepje selecten (lees: geregistreerden). Persoonlijk ben ik voorstander van het systeem door Esteban naar voren geschoven. Niet-leden zouden dan alles kunnen lezen (met uitzondering van secties waar jullie veel werk in steken, ik denk bijvoorbeeld aan de veilingprijzen), maar enkel geregistreerde leden zouden reacties kunnen posten en full access hebben. Op die manier wordt aan de verschillende belangen tegemoet gekomen denk ik.

Daar hebben jullie ook een beetje gelijk in...
17-02-2011 23:16
RaPaTTaCK Offline
Administrator

Reputatie: 5
Bericht: #8
Aan leden die enkel lezen hebben we toch niet echt iets... Eens als de leden dan toch al geregistreerd zijn, is de drempel meteen veel lager om een bericht te posten. Smile
18-02-2011 01:46
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken Reageren op dit bericht
Ace Offline
Dédé
**

Reputatie: 0
Bericht: #9
(17-02-2011 21:03)bougie XIII schreef:  Ik ben toch ook van mening dat hier eens grondig moet over nagedacht worden. Wat is de bedoeling van het forum? De Kiekeboes in al zijn aspecten openstellen voor een zo breed mogelijk publiek of enkel een ruimte creëren voor een groepje selecten (lees: geregistreerden). Persoonlijk ben ik voorstander van het systeem door Esteban naar voren geschoven. Niet-leden zouden dan alles kunnen lezen (met uitzondering van secties waar jullie veel werk in steken, ik denk bijvoorbeeld aan de veilingprijzen), maar enkel geregistreerde leden zouden reacties kunnen posten en full access hebben. Op die manier wordt aan de verschillende belangen tegemoet gekomen denk ik.

Zelfde mening. Inderdaad de dingen waar veel tijd wordt ingestopt voor leden en anderen alles laten lezen.
18-02-2011 13:35
Alex Offline
Administrator

Reputatie: 11
Bericht: #10
Vanaf 17 februari werd het forum reeds aangepast en is dus alleen toegankelijk voor de leden.
3 dagen geleden zijn we omgeschakeld en niemand van jullie heeft hiervan iets gemerkt.
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-02-2011 om 23:17 door Alex.)
19-02-2011 20:57
Reactie plaatsen 

Ga naar locatie:

Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)